Sloh

Vložte svůj text...

1. hodina

 18. 3. 2020

 Nejdříve  si na internetu udělej následující cvičení(zkopíruj a zadej):

https://www.skolasnadhledem.cz/game/561 

Pak si zopakuj popis místnosti (uč. str. 115)

Uč. str. 116/5

a) Promysli.

b) Napiš do sešitu : Školní třída před sto lety

                                      (Popis)

Napiš osnovu a alespoň na malou stránku popiš daný obrázek (vyvaruj se opakování stejných sloves,...).


2. hodina

25. 3. 2020 

Uč. str. 116

Prostuduj si popis osnovy v učebnici a opiš si do sešitu POPIS OSOBY a Osnova pro POPIS OSOBY.

Až budeš mít látku napsanou, napiš do sešitu cv. 1/str. 116 (opiš celkový vzhled, ... , .a zkus doplnit vždy alespoň 4 přídavná jména.

Pak napiš do sešitu přirovnání  podle obrázků ve cv. 2/str. 117.

Cv. 3/str. 117 – zkus vyjádřit 1 povahovou podle zadání a) – d), napiš do sešitu.


3. hodina

1. 4. 2020

Zkontroluj si cvičení 1, 2, 3/str. 116, 117. Máš to podobně?

Uč. str. 117/4

Přečti si popis a přepiš ho do sešitu s úpravami podle zadání a – f.

Rozčleň text do pěti odstavců (nezapomeň na grafické uspořádání), napiš osnovu, podtrhni přirovnání (můžeš vymyslet i další), pokus se nahradit přídavná jména jinými (= f).

Zkopíruj si adresu a podívej se na internetu na přirovnání:

https://www.trnova.cz/e_download.php?file=data/editor/160cs_2.pdf&original=02P%C5%99irovn%C3%A1n%C3%AD.pdf 

Pokud by ti bylo něco nejasného, kontaktuj mě.

8. 4. 2020

Protože ve čtvrtek, pátek a v pondělí jsou prázdniny, nebudeme mít tuto hodinu sloh, ale jazyk.

Podívej se prosím na stránky MLUVNICE a splň dané úkoly.

4. + 5. hodina

15. 4., 22. 4. 2020

V těchto dvou hodinách napiš slohovou práci – popis.

Použij linkovaný sešit (stačí 1 list) formátu A4 (= velký), udělej okraje 3 cm (pokud na jedné straně už bude okraj předtištěný, tak pouze na druhé straně).

Zvol si, koho budeš popisovat – díky karanténě je výběr zúžený, takže maminku, tatínka nebo jednoho sourozence. Postupuj podle osnovy výše. Dávej pozor, abys nepoužíval stále stejná slovesa, pokus se být co nejpřesnější, nezapomínej na vhodná přirovnání (ale nepřežeň to).

Nejdříve si práci napiš nanečisto, pak ji přepiš. Postupuj následovně:

Moje maminka (nebo můj tatínek,...)                                                                             Datum

(Popis)

Vynech řádek.

Osnova: (viz výše)

Vynech  řádek a začni psát. Nezapomínej na odstavce podle bodů osnovy.

Práce by měla mít asi 200 – 250 slov.

Až budeš mít práci hotovou, ofoť ji (zajímá mě pouze tvoje práce, váš stůl nepotřebuji vidět) s velkým rozlišením a na světle tak, abych s ní mohla pracovat (černé fleky nerozluštím), eventuálně někoho popros o pomoc. Nejlépe se hodí v mobilu aplikace CAM SCANNER nebo MS office Lens.

Práci mi pošli do pátku 24. 4. 2020 jako přílohu mailem na: cestina1.apodana@seznam.cz.

Prosim posílej jako obrázek v JPG.

6. hodina

29. 4. 2020

Napiš do sešitu POPIS KRAJINY

Podívej se na jazykové prostředky na: (zkopíruj si adresu a zadej)

https://temnarka.blog.cz/1009/temnarcino-male-literarni-cviceni-popis-krajiny

Uč. 1/118 – a), b) promysli  (dokázal bys také použít pestré výrazy, které by se k obrázku hodily?), c) do sešitu si napiš osnovu (nemusí být větná) a ústně krajinu popiš (pokus se najít v rodině posluchače). Příští úterý "vylosovaný" žák předvede.

Poznámka: postupuj systematicky od popředí k pozadí, neopakuj sloveso být.

DISCORD – setkáme se opět ve čtvrtek v 9.30, prosím, zúčastněte se všichni, pokud někdo nemůže, dejte mi vědět nejlépe zasláním SMS na 608 167 641.

Petr a Filip stále nezaslali slohové práce!

POZOR! Další pokyny najdeš na: gkvr-cj1apod.webnode.cz

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky